Köp- och
leveransvillkor
Viktigt
att tänka på när du beställer
1.
I samband med beställning lämnar du också ditt samtycke till dessa
villkor.
2.
Ange en fungerade e-postadress och kompletta adressuppgifter samt
telefonnummer.
3. Bevaka din e-post.
4. Betalning kan ske:
a. med kortbetalning
b. mot DHL efterkrav
c. finansiering via Nordea. Läs mer om det här.
5. Om du beställer mot efterkrav och därefter inte löser ut dina varor
debiteras du alla förekommande fraktkostnader samt hanteringsavgift på
350 kr.
6. Du har ångerrätt enligt Distansavtalslagen i högst 14 dagar.
7. Du har reklamationsrätt i högst 14 dagar från det att du tagit emot
varan. Se därför till att du direkt vid mottagandet kontrollerar
att leveransen motsvarar din beställning och att du fått rätt varor.
8. För punkt 6 och 7 ovan gäller att varan måste omonterad/oanvänd och
felfri och att originalförpackningen finns kvar i oskadat skick. Punkt 6
och 7 gäller heller inte när särskilda villkor träder in, se nedan.
Beställning
Vid beställning måste du, förutom namn, ev företag och adress, ange
telefonnummer och e-mailadress där vi kan nå dig om något är oklart
angående din beställning, meddela leveranstid eller liknande. Kund förbinder
sig att efter beställningen bevaka sin e-post.
Priser, betalning
Alla priser är angivna inklusive 25 % moms, med reservation för
eventuella prisförändringar och med reservation för fel i databasen. Om
du lagt en beställning via webbutiken och priset eller varan i databasen
skulle vara fel kontaktar vi dig via e-mail innan leverans. Alla
leveranser sker med DHL Servicepoint mot kortbetalning eller efterkrav
alternativt Nordea delbetalning.
Leverans,
frakt
Alla leveranser sker till angiven mottagare och adress med DHL
Servicepoint. Förekommande fraktavgifter är inräknade i
totalpriset för din beställning. Leverans sker normalt inom Sverige inom
10 dagar, för varor som har längre leveranstid meddelas detta via
e-mail.
Särskilda
villkor
Detta gäller varor som normalt inte lagerförs och måste beställas hem
speciellt för dig som kund. Du kan i dessa fall bli tvungen att förskottsbetala
varan vid beställning. Din ångerrätt gäller inte vid denna typ av beställning,
beställd vara måste emottagas och betalas. Om så ändå inte sker äger
QTD/www.koni.se rätt att debitera dig som kund 50 % av hela ordervärdet inkl frakter
och andra avgifter.
Ångerfrist
Ångerfristen är enligt Distansavtalslagen 14 dagar från den dagen du
tog emot varan. Det är du som kund som måste
kunna visa att du klart och tydligt ångrat dig inom tiden för ångerfristen.
Enklast gör du det via e-mail till koni@koni.se,
ange hur du vill att återbetalning ska ske eller om du vill ha en
ersättningsvara. Du får då besked om returadress, du som kund står för
returkostnaden. Retur av varan måste
ske inom 14 dagar från det att du tog emot varan.
Vid återbetalning kommer tas hänsyn till om varan är oanvänd och i
originalskick, avdrag kommer att göras om varan hanterats i större
omfattning än vad som varit nödvändigt. Detta gäller även varans
originalförpackning från tillverkaren. Hantera både vara och
förpackning försiktigt!
Reklamation
Reklamation av en vara måste meddelas oss via e-mail inom 14 dagar från
det att du mottagit varan. Detta innebär att du som kund måste
inspektera din beställa vara direkt vid leverans för att se att den
motsvarar dina förväntning och att du fått rätt vara. Hantera
både vara och förpackning försiktigt!
Ingen ytterligare garanti utöver tillverkarens lämnas.
För
att en reklamation ska kunna godkännas gäller att:
a) varan måste vara helt obegagnad och felfri
b) komplett originalförpackning återlämnas i sin helhet och är helt
oskadad
c) gällande kvitto kan visas
Kontaktinformation
Quattro
tuning & delar / www.koni.se |
Hemsida
och web-butik |
www.koni.se |
Postadress
|
Box 380 88,
100 64 Stockholm
|
e-post |
koni@koni.se
|
Telefon
- telefontider |
Tel:
0708-87 87 17
må-to kl: 9-17 fr: kl 9-16 |
Leveransadress
- endast för paketleveranser, EJ butik eller besök |
Sparbanksvägen
83, 129 30 Hägersten |
Org.nummer |
916640-3973 |
|