Köp- och leveransvillkor

Viktigt att tänka på när du beställer

1. I samband med beställning lämnar du också ditt samtycke till dessa villkor.

2. Ange en fungerade e-postadress och kompletta adressuppgifter samt telefonnummer.

3. Bevaka din e-post.

4. Betalning kan ske:

a. med kortbetalning
b. mot DHL efterkrav 
c. finansiering via Nordea. Läs mer om det här.

5. Om du beställer mot efterkrav och därefter inte löser ut dina varor debiteras du alla förekommande fraktkostnader samt hanteringsavgift på 350 kr.

6. Du har ångerrätt enligt Distansavtalslagen i högst 14 dagar.

7. Du har reklamationsrätt i högst 14 dagar från det att du tagit emot varan. Se därför till att du direkt vid mottagandet kontrollerar att leveransen motsvarar din beställning och att du fått rätt varor.

8. För punkt 6 och 7 ovan gäller att varan måste omonterad/oanvänd och felfri och att originalförpackningen finns kvar i oskadat skick. Punkt 6 och 7 gäller heller inte när särskilda villkor träder in, se nedan.

Beställning 
Vid beställning måste du, förutom namn, ev företag och adress, ange telefonnummer och e-mailadress där vi kan nå dig om något är oklart angående din beställning, meddela leveranstid eller liknande. Kund förbinder sig att efter beställningen bevaka sin e-post.

Priser, betalning
Alla priser är angivna inklusive 25 % moms, med reservation för eventuella prisförändringar och med reservation för fel i databasen. Om du lagt en beställning via webbutiken och priset eller varan i databasen skulle vara fel kontaktar vi dig via e-mail innan leverans. Alla leveranser sker med DHL Servicepoint mot kortbetalning eller efterkrav alternativt Nordea delbetalning.

Leverans, frakt 
Alla leveranser sker till angiven mottagare och adress med DHL Servicepoint. Förekommande fraktavgifter är inräknade i totalpriset för din beställning. Leverans sker normalt inom Sverige inom 10 dagar, för varor som har längre leveranstid meddelas detta via e-mail.

Särskilda villkor
Detta gäller varor som normalt inte lagerförs och måste beställas hem speciellt för dig som kund. Du kan i dessa fall bli tvungen att  förskottsbetala varan vid beställning. Din ångerrätt gäller inte vid denna typ av beställning, beställd vara måste emottagas och betalas. Om så ändå inte sker äger QTD/www.koni.se rätt att debitera dig som kund 50 % av hela ordervärdet inkl frakter och andra avgifter.

Ångerfrist
Ångerfristen är enligt Distansavtalslagen 14 dagar från den dagen du tog emot varan. Det är du som kund som måste kunna visa att du klart och tydligt ångrat dig inom tiden för ångerfristen. Enklast gör du det via e-mail till koni@koni.se, ange hur du vill att återbetalning ska ske eller om du vill ha en ersättningsvara. Du får då besked om returadress, du som kund står för returkostnaden. Retur av varan måste ske inom 14 dagar från det att du tog emot varan. Vid återbetalning kommer tas hänsyn till om varan är oanvänd och i originalskick, avdrag kommer att göras om varan hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt. Detta gäller även varans originalförpackning från tillverkaren. Hantera både vara och förpackning försiktigt!

Reklamation 
Reklamation av en vara måste meddelas oss via e-mail inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Detta innebär att du som kund måste inspektera din beställa vara direkt vid leverans för att se att den motsvarar dina förväntning och att du fått rätt vara. Hantera både vara och förpackning försiktigt!

Ingen ytterligare garanti utöver tillverkarens lämnas.

För att en reklamation ska kunna godkännas gäller att:
a) varan måste vara helt obegagnad och felfri
b) komplett originalförpackning återlämnas i sin helhet och är helt oskadad
c) gällande kvitto kan visas

Kontaktinformation

Quattro tuning & delar / www.koni.se
Hemsida och web-butik
www.koni.se
Postadress

Box 380 88, 100 64 Stockholm

e-post
koni@koni.se
Telefon - telefontider
Tel: 0708-87 87 17              må-to kl: 9-17       fr: kl 9-16
Leveransadress - endast för paketleveranser, EJ butik eller besök
Sparbanksvägen 83, 129 30 Hägersten
Org.nummer
916640-3973